INFORMACJA O PROGRAMIE DLA INSTYTUCJI WSPARCIA SPOŁECZNEGO
Bezpłatny program rozwojowy dla młodych kobiet w wieku 20–30 lat
„Nowa JA na rynku pracy – droga ku przyszłości”
Organizator: Fundacja Digital University I Partner: Stellantis
Czas trwania: lipiec – grudzień 2025 r.
Dla kogo jest program?
Dla kobiet w wieku 20–30 lat, które:
• wychowały się w pieczy zastępczej lub rodzinach dysfunkcyjnych,
• są młodymi mamami, mają przerwy edukacyjne lub trudną sytuację życiową i finansową,
• pochodzą z obszarów defaworyzowanych lub mają ograniczony dostęp do rynku pracy,
• chcą zmienić swoją sytuację zawodową i zyskać dobrze płatną pracę.
Co oferuje program?
Program ma na celu aktywizację zawodową, edukacyjną i społeczną młodych kobiet. Uczestniczki otrzymają całkowicie bezpłatny dostęp do działań, które zwiększą ich szanse na rynku pracy:
- rozwój kompetencji cyfrowych i umiejętności korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji,
• szkolenia z tworzenia CV, budowania profilu zawodowego i doradztwa HR,
• indywidualny mentoring z Ekspertkami i Ekspertami rynku pracy i biznesu,
• zajęcia wzmacniające pewność siebie i poczucie sprawczości,
• zachęta i narzędzia do dalszej edukacji i samodzielnej aktywności zawodowej,
• udział w stacjonarnym campie szkoleniowym w Gliwicach, 15–19 września 2025
Dlaczego warto?
To nie tylko cykl zajęć edukacyjnych – to szansa na realną zmianę. Program jest odpowiedzią na potrzeby kobiet, które z różnych powodów mają utrudniony dostęp do możliwości rozwoju i zatrudnienia. Daje im konkretne narzędzia, wsparcie i poczucie wspólnoty.
Jak się zgłosić?
Rekrutacja trwa do 31 maja 2025. Zgłoszenia przez formularz na stronie:
https://fundacja.digitaluniversity.pl/nowa-ja-na-rynku-pracy/
Kontakt dla zainteresowanych instytucji:
W przypadku pytań lub chęci współpracy (np. rekrutacja, promocja programu, wsparcie uczestniczek) prosimy o kontakt:
Aleksandra Olewińska
Koordynatorka programu
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
telefon: +48 515623864
Materiały promocyjne do pobrania (plakat, grafika, gotowy mailing):
https://fundacja.digitaluniversity.pl/nowa-ja-na-rynku-pracy/promocja/
REKRUTACJA DO ŚWIETLICY PROFILAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ „PRZYSTAŃ”
NA ROK SZKOLNY 2025/2026
Informujemy, że w dniach od 1 do 25 kwietnia 2025 roku, prowadzony będzie nabór dzieci i młodzieży do naszej Placówki na rok szkolny 2025/2026
Placówka rekrutuje dzieci i młodzież od 7 do 15 roku życia.
Dokumenty rekrutacyjne (kwestionariusz wywiadu środowiskowego) będą do odbioru:
- bezpośrednio w placówce (tj. ul Narutowicza 6 budynek Dom Wsparcia rodziny wejście od strony Kościoła).
W godzinach od 11.00 do 17.00 (poniedziałek – piątek)
lub do pobrania
- ze strony internetowej M-G OPS Kolbuszowa https://www.mgops.kolbuszowa.pl/ (poniżej)
Wszelkie informacje na temat rekrutacji mogą uzyskać Państwo osobiście w Placówce
lub pod numerem telefonu: 723-711-717
Dzieci, które nie zakwalifikują się do Placówki z powodu braku miejsc wpisane zostaną na listę rezerwową.
WAŻNE !
Zaznaczamy, że tylko kompletnie wypełnione kwestionariusze podlegają rekrutacji !
Informacja o przyjęciu dziecka do placówki będzie przekazana telefonicznie do 30 kwietnia 2025r !
Brak informacji zwrotnej do 30 kwietnia oznacza nie przyjęcie dziecka do placówki !
Na zgłoszenia czekamy do 25 kwietnia 2025r !
ZAPRASZAMY !
Kryteria naboru uczestników do Placówki Wsparcia Dziennego
KWESTIONARIUSZ WYWIADU ŚRODOWISKOWEGO
Kampania "Dzieciństwo bez Przemocy".
Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kolbuszowej dołącza
Trwa Kampania "Dzieciństwo bez Przemocy", a my do niej dołączamy. Wspólnie chcemy tworzyć świat, w którym każde dziecko czuje się bezpieczne i silne. To kampania społecznej odpowiedzialności - każda osoba, organizacja i instytucja może wziąć udział, by działać na rzecz dzieciństwa mocy bez przemocy!
Kampania Dzieciństwo bez Przemocy ma na celu przeciwdziałanie przemocy wobec dzieci w Polsce. Składają się na nią ogólnopolskie i lokalne działania edukacyjne oraz medialne, które trwają od 8 października do 19 listopada 2024 r.
Razem możemy stworzyć przestrzeń, w której dzieci dorastają bez lęku, a dzieciństwo jest fundamentem zdrowej dorosłości.
https://dziecinstwobezprzemocy.pl/
Podpiszcie manifest
Wyraźcie swój sprzeciw wobec przemocy fizycznej i psychicznej względem dzieci! Podpiszcie nasz manifest i podzielcie się nim ze swoim środowiskiem. Pokażmy, ile jest w Polsce osób, dla których dobro dzieci jest kluczową kwestią społeczną!
“Wspieram Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, ponieważ wierzę, że każde dziecko zasługuje na bezpieczne i szczęśliwe dzieciństwo. Fundacja konsekwentnie realizuje tę wizję, oferując kompleksową pomoc dzieciom. Ja już podpisałem, podpisz i Ty!” – Jakub Gierszał, aktor, ambasador Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Informacja o Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kolbuszowej w tekście łatwym do czytania (ETR)
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kolbuszowej, pomaga osobom i rodzinom mieszkającym na terenie gminy Kolbuszowa, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej.
Kierownikiem Ośrodka jest Małgorzata Hariasz.
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kolbuszowej jest usytuowany w czterech budynkach, z których 2 administracyjne mieszczą się przy ulicy Obrońców Pokoju 21a oraz przy ulicy Ruczki 3, a dwa kolejne tak zwane ośrodki wsparcia w Hucie Przedborskiej 26 i w Kolbuszowej przy ulicy Narutowicza 8.
W Kolbuszowej przy ulicy Obrońców Pokoju 21a możesz złożyć wniosek o:
- zasiłek stały;
- zasiłek okresowy;
- zasiłek celowy;
- zasiłek celowy specjalny;
- wynagrodzenie należne opiekunowi z tytułu sprawowania opieki przyznane przez sąd;
- stypendium szkolne;
- usługi opiekuńcze;
- Kartę Dużej Rodziny;
- wydanie zaświadczenia.
W Kolbuszowej przy ulicy Ruczki 3 mieści się Dział świadczeń rodzinnych.
W Dziale Świadczeń Rodzinnych możesz złożyć wniosek o:
- świadczenia rodzinne;
- jednorazową zapomogę z tytułu urodzenia dziecka;
- specjalny zasiłek opiekuńczy;
- zasiłek pielęgnacyjny;
- świadczenie z funduszu alimentacyjnego;
- świadczenie pielęgnacyjne;
- wydanie zaświadczenia.
Aby skontaktować się z Miejsko-Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Kolbuszowej możesz:
- Napisać pismo i wysłać je na adres:
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kolbuszowej
Ulica Obrońców Pokoju 21a
36-100 Kolbuszowa
- Napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mailowy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Wysłać faks na numer 17 227 14 87
- Zadzwonić osobiście lub przy pomocy innej osoby na numer telefonu: 17 227 11 33
- Napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP na adres: /qdgfl4696w/SkrytkaESP
Możesz przyjść do Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kolbuszowej od poniedziałku do piątku i osobiście załatwić sprawę z pracownikiem:
- poniedziałek w godzinach 8:00– 16:00;
- wtorek, środa, czwartek, piątek w godzinach 7:30 – 15:30.
W strukturach Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kolbuszowej działają dwa Ośrodki Dziennego Wsparcia dla osób starszych czyli dzienne domy seniora.
Jeden Ośrodek dziennego wsparcia czyli Dzienny Dom Senior+ znajduje się w Hucie Przedborskiej 26.
Kierownikiem jest Pani Leokadia Tomczyk. Placówka działa od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 16:00. Więcej informacji możesz uzyskać dzwoniąc na numer telefonu: 17 747 90 96 lub pisząc na adres e-mail: seniorplus@mgops.kolbuszowa.pl
Drugi Ośrodek dziennego wsparcia czyli Dzienny Dom Pobytu Seniora znajduje się w Kolbuszowej przy ulicy Narutowicza 8.
Kierownikiem jest Pani Marzena Puzio.
Placówka działa od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 16:00. Więcej informacji możesz uzyskać dzwoniąc na numer telefonu: 17 749 85 66 lub pisząc na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kolbuszowej informuje, że osoby, które ogrzewają mieszkanie lub dom gazem ziemnym mogą otrzymać zwrot podatku VAT od ceny gazu dostarczonego od 1 stycznia do 31 grudnia 2023 r. oraz od 1 stycznia 2024 r. do 30 czerwca 2024 r.
Refundacja podatku VAT przysługuje w przypadku, kiedy:
- gospodarstwo domowe jako główne źródło ogrzewania wykorzystuje źródła ogrzewania na paliwa gazowe, który zostały wpisany lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków CEEB,
- przeciętne miesięczne dochody, w przypadku gospodarstwa jednoosobowego, nie przekraczają 2 100 zł lub 1 500 zł na osobę, w przypadku gospodarstwa wieloosobowego.
W przypadku, kiedy wniosek składany jest:
- od 1 stycznia do 31 lipca 2023 r. - obowiązuje dochód z 2021 r,
- od 1 sierpnia 2023 r. do 31 lipca 2024 r. - obowiązuje dochód z 2022 r.
- od 1 sierpnia 2024 r. - obowiązuje dochód z 2023 r.
Dochody weryfikowane są jednorazowo, podczas złożenia pierwszego wniosku o refundację.
Refundacja podatku VAT nie będzie przysługiwać, w przypadku gdy:
- paliwo gazowe służy jedynie do gotowania lub podgrzewania wody użytkowej,
- kryterium dochodowe zostało przekroczone,
- wnioskodawca nie jest stroną umowy z przedsiębiorstwem energetycznym, które dostarcza paliwa gazowe,
- źródło ogrzewania zasilane paliwem gazowym nie zostało zgłoszone lub wpisane do CEEB do dnia wejścia w życie ustawy (21 grudnia 2022 r.) albo po tym dniu - w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego do CEEB po raz pierwszy,
- gospodarstwo domowe korzysta z miejskiej sieci ciepłowniczej lub kotła zasilanego LPG.
Co zrobić, żeby otrzymać tzw. dodatek gazowy?
- złożyć wniosek w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania,
- wnioskodawca to osoba, która zawarła umowę sprzedaży paliw gazowych i jest odbiorcą wskazanym w fakturze VAT,
- przyznanie refundacji nie wymaga od organu wydania decyzji - informacja o rozstrzygnięciu sprawy zostanie przesłana na adres poczty elektronicznej , jeśli zostanie podany we wniosku, a jeśli nie zostanie wskazany, będzie możliwość osobistego odebrania tej informacji w urzędzie,
- wysokość refundacji będzie odpowiadała tylko kwocie podatku VAT z opłaconej faktury załączonej do wniosku.
Sposoby złożenia wniosku:
- na piśmie - osobiście w siedzibie Działu Świadczeń Rodzinnych M-GOPS w Kolbuszowej, ul. Ruczki 3 (budynek dworca) – wyznaczeni pracownicy sprawdzą kompletność dokumentów, pomogą w razie problemów z uzupełnieniem wniosku oraz udzielą informacji,
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej - wysyłka pisma ogólnego na skrzynkę ePUAP, gdzie załącznikiem będzie podpisany elektronicznie plik zawierający wypełniony wniosek o refundację podatku VAT (podpisanie pliku przy użyciu profilu zaufanego - , wysłanie pisma ogólnego na skrzynkę. Podpisanie pliku za pomocą profilu zaufanego możliwe jest poprzez stronę: https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany/. Wysłanie pisma ogólnego na skrzynkę ePUAP urzędu możliwe jest poprzez stronę: https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne;
- przy użyciu aplikacji mObywatel - należy wybrać opcję Złóż wniosek, a następnie wybrać właściwy wniosek - pobranie jest możliwe poprzez stronę: https://www.gov.pl/web/mobywatel-w-aplikacji/pobierz-aplikacje1.
Poprawnie złożony wniosek musi zawierać:
1) fakturę VAT dokumentującą dostarczenie paliw gazowych (UWAGA – musi to być faktura rozliczeniowa, ponieważ faktura prognozowana nie uprawnia do otrzymania rekompensaty podatku VAT),
2) potwierdzenie opłacenia składanej faktury VAT.
Wnioski o refundację podatku VAT przyjmujemy:
- do 30 września 2024 r. - w dowolnym momencie po otrzymaniu faktury VAT,
- po 30 września 2024 r. - w ciągu 30 dni od otrzymania faktury VAT, która jest przedmiotem wniosku.
Jeśli wnioskodawca składa wniosek po 30 września 2024 r. to jedynie z fakturą, którą odbiorca otrzymał w ciągu ostatnich 30 dni.
Wnioski o wypłatę refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe
należy składać oddzielnie za 2023 oraz za 2024 rok
Wniosek dotyczący refundacji z 2023 roku | Wniosek z załącznikami dot. refundacji z 2024 roku |
![]() |
![]() |
Klauzula Informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
Jeżeli składasz swój wniosek po raz kolejny zaznacz to we wniosku, dołącz fakturę oraz dowód opłacenia – jeśli nie zmieniła się sytuacja Twojego gospodarstwa domowego nie musisz ponownie uzupełniać załączników.